U schema di corsa hè abbastanza soggettivu
Almenu questu hè a capiscitura tradiziunale di a ghjente di i mudelli di corsa. Per ottene movimenti perfetti, i nuotatori devenu praticà a tecnica, i ghjucatori di tennis emergenti devenu passà ore à praticà u travagliu di pedi currettu è i movimenti di swing, i golfisti devenu sforzassi constantemente di adattà i so metudi, ma i corridori di solitu anu solu bisognu di corre. Si crede generalmente chì a corsa hè un sport basicu è ùn richiede micca manuali d'istruzzioni.
Ma i corridori tendenu à corre naturalmente cum'è respirà, senza pensà, pianificà o praticà troppu una andatura coordinata. Sicondu l'opinione cumuna, ogni corridore ottimizza naturalmente u so schema di corsa durante l'allenamentu, è u schema di andatura furmatu in questu prucessu implica e funzioni di e caratteristiche anatomiche è neuromuscolari uniche di u corridore. U metudu d'imità altri corridori o, più precisamente, amparà i schemi di corsa da l'allenatori o i libri di testu hè cunsideratu cum'è un cumpurtamentu periculosu perchè pò ùn esse cunforme à a propria funzionalità è ancu causà ferite fisiche.
Sta nuzione assai pupulare hè in realtà illogica è hè stata ribaltata da i fatti. Dopu tuttu, a corsa consiste in movimenti ripetitivi, è tutti i corridori ripetenu un muvimentu. Quandu a velocità di corsa aumenta, quasi tutti i corridori aumenteranu a flessione di l'articulazione di u ghjinochju durante e fasi di oscillazione di e gambe è di spazzata di a camminata (oscillando una gamba in avanti da terra è poi in daretu prima di u prossimu cuntattu cù a terra). Molti corridori riducenu a flessione di l'articulazioni di u ghjinochju durante l'oscillazioni di e gambe quandu correnu in discesa è l'aumentanu quandu vanu in salita rapidamente. Durante u periodu di oscillazione di e gambe, tutti i corridori attivanu i musculi di a corda elevatrice per cuntrullà u muvimentu in avanti di e so gambe. Quandu un corridore si move in avanti, a traiettoria chì ogni pede lascia in terra è in aria hè in forma di "fagiolu verde", è sta traiettoria hè chjamata "curva di muvimentu" o u percorsu di u pede è di a gamba in un passu.
I miccanismi basi è i mudelli neuromusculari di a corsa ùn sò micca particulari, dunque hè assai discutibile se ogni corridore pò furmà u so propiu mudellu di andatura ottimale. À parte a caminata, nisuna altra attività umana pò ottene u megliu miglioramentu senza guida è apprendimentu cum'è a corsa. I scettichi puderanu dumandà ciò chì custituisce "u megliu" quandu i corridori sviluppanu i so propri stili di corsa. Prima di tuttu, ùn pò sicuramente micca impedisce u dannu fisicu causatu da a corsa à i corridori, perchè u 90% di i corridori si ferenu ogni annu. Siconda, a so efficienza di l'eserciziu ùn hè micca alta, perchè a ricerca revela chì tipi specifici di allenamentu ponu cambià u mudellu di corsa è cusì migliurà l'efficienza.
Corre cù pneumatici quadrati
A cunsequenza sfurtunata di l'idea chì tutti i corridori formeranu naturalmente i so propri mudelli di corsa ottimali unichi hè chì a maiò parte di i corridori ùn passanu micca abbastanza tempu à migliurà i so mudelli. U modu di corsa Bijing hè digià u megliu. Perchè pruvà à cambià lu? I corridori serii passanu assai tempu à formulà piani di allenamentu sfidanti per migliurà e variabili chjave chì influenzanu i livelli di prestazione atletica, cum'è u cunsumu massimu di ossigenu, u valore di u circulu di lattatu, a resistenza à a fatica è a velocità massima di corsa. Tuttavia, anu trascuratu i so propri mudelli di andatura è ùn anu micca riesciutu à ammaestrà e strategie per migliurà a qualità di l'andatura. Questu porta di solitu i corridori à sviluppà "macchine" putenti - cori forti chì ponu pompà una grande quantità di sangue riccu di ossigenu à i musculi di e gambe, chì anu ancu una alta capacità di ossidazione. Tuttavia, i corridori raramente ottenenu u megliu livellu di prestazione attraversu queste "macchine" perchè e so gambe ùn formanu micca l'interazione ottimale cù u terrenu (vale à dì, u modu di muvimentu di e gambe ùn hè micca ottimale). Questu hè cum'è equipà una vittura cù un mutore Rolls-Royce à l'internu, ma installà pneumatici quadrati fatti di petra à l'esternu.
Un bellu corridore
Un'altra visione tradiziunale sustene chì l'aspettu di un corridore quandu corre hè a chjave di u schema di corsa. In generale, l'espressioni di tensione è dolore, è ancu l'apparizione di scuotimentu di a testa, ùn sò micca incuragite. A torsione eccessiva di a parte superiore di u corpu è i movimenti eccessivi di e braccia ùn sò generalmente micca permessi, cum'è s'è i movimenti di a parte superiore di u corpu fussinu u fattore decisivu chjave per u schema di corsa currettu. U sensu cumunu suggerisce chì a corsa deve esse un eserciziu fluidu è ritmicu, è u schema currettu deve permette à i corridori d'evità di vaglià è spinghje.
Tuttavia, u schema currettu ùn deve esse più impurtante chè i muvimenti fluidi è u cuntrollu di u corpu ? U travagliu di i pedi, di e caviglie è di e gambe ùn deve esse discrittu accuratamente per mezu di dati precisi è scientifichi cum'è l'anguli di l'articulazioni è di e gambe, e posture è i muvimenti di l'articulazioni di e caviglie, è l'anguli di l'articulazioni di e caviglie quandu i pedi toccanu per a prima volta a terra (piuttostu chè struzzioni vaghe cum'è alzà e ghjinochje, rilassà e ghjinochje è mantene e caviglie elastiche) ? Dopu tuttu, a forza motrice per avanzà vene da e gambe piuttostu chè da a parte superiore di u corpu - u schema currettu deve esse capace di pruduce muvimenti megliu, più veloci, più efficienti è menu propensi à ferite. L'impurtante hè di definisce chjaramente ciò chì a parte inferiore di u corpu deve fà (per mezu di dati esatti, piuttostu chè aduprà solu e parolle), chì hè ciò chì questu articulu vi dicerà.
Modelli di corsa è efficienza di corsa. A ricerca tradiziunale nantu à i mudelli si cuncentra principalmente nantu à l'efficienza di i muvimenti. I studii nantu à l'animali mostranu chì l'animali si movenu di solitu in u modu u più efficiente in termini di energia. À prima vista, i studii nantu à l'efficienza di corsa è i mudelli di i corridori umani parenu cunfirmà l'opinione chì i mudelli di corsa sò "persunalizati" (chì sustene chì ognunu forma un mudellu di corsa chì li cunvene), perchè certi studii suggerenu chì i corridori formanu naturalmente a so lunghezza di falcata ottimale, è a lunghezza di u falcata hè un fattore chjave in i mudelli di corsa. Un'inchiesta hà trovu chì, in circustanze nurmali, a falcata naturale di i corridori hè solu 1 metru, chì hè luntanu da a falcata di corsa più efficiente. Per capisce stu tipu di ricerca, ci vole à nutà chì l'efficienza di corsa hè definita in basa à a quantità d'ossigenu cunsumata durante a corsa. Se dui corridori si movenu à a stessa velocità, quellu cù un cunsumu d'ossigenu più bassu (misuratu da u cunsumu d'ossigenu per chilogramu di pesu corpurale per minutu) hè più efficiente. L'alta efficienza hè un predittore di u livellu di prestazione. À qualsiasi velocità, paragunatu à i corridori à bassa efficienza cù capacità aerobica simile, i corridori à alta efficienza anu un rapportu più bassu trà u cunsumu d'ossigenu è u so cunsumu massimu d'ossigenu durante a corsa è esercenu menu sforzu. Siccomu i muvimenti di e gambe cunsumanu ossigenu durante a corsa, una supposizione raghjonevule hè chì u miglioramentu di l'efficienza hè un scopu fundamentale per migliurà u modu. In altre parole, a trasfurmazione di u mudellu deve esse una riforma cusciente di i muvimenti ottimali di e gambe per migliurà l'efficienza.
In un altru studiu, quandu i corridori anu aumentatu o diminuitu relativamente ligeramente a lunghezza di a so falcata, l'efficienza di a corsa hè effettivamente diminuita. Dunque, hè pussibule chì a falcata ottima di un corridore sia un risultatu naturale di l'allenamentu senza bisognu di una guida mirata di a falcata? Inoltre, s'elli ponu ottimizà a lunghezza di a so falcata, altri aspetti di l'andatura ùn serianu micca ancu capaci di ottimizà si stessi? Siccomu i mudelli furmati naturalmente sò adatti per u corpu, questu ùn significa micca chì i corridori devenu evità di adattà i so mudelli originali?
In poche parole, a risposta hè negativa. Quessi studii nantu à a lunghezza di a falcata è l'efficienza anu difetti metodologichi prufondi. Quandu un corridore cambia u so schema di corsa, dopu à parechje settimane, a so efficienza di corsa migliurà gradualmente. A situazione à cortu termine dopu à u cambiamentu di modu di corsa ùn dimostra micca l'impattu finale di stu cambiamentu di modu nantu à l'efficienza di i corridori. Quessi studii sò durati per un tempu troppu cortu è in realtà ùn anu micca sustinutu l'idea chì i corridori anu ottimizzatu naturalmente a so lunghezza di falcata. Cum'è una ulteriore refutazione di a teoria chì a corsa "hà sè stessa", i studii anu dimustratu chì cambiamenti significativi in i mudelli di corsa ponu migliurà significativamente l'efficienza di corsa.
Data di publicazione: 28 d'aprile di u 2025



