A caviglia hè una di l'articuli più slogati di u nostru corpu. I studienti anu più attività sportive ogni ghjornu è una grande quantità d'eserciziu, ciò chì face chì u dolore di e ferite sportive cum'è a distorsione è a distorsione di u pede sia assai faciule da vede.
Sè i studienti si sloganu i pedi, è ùn prestanu micca abbastanza attenzione à u trattamentu è à l'eserciziu di riabilitazione u più prestu pussibule, ciò chì face chì i tessuti molli cum'è u ligamentu intornu à l'articulazione di a caviglia ùn ponu esse recuperati bè, hè faciule di sviluppà si in una distorsione abituale.
In questu articulu, insignaraghju à i studienti à ammaestrà rapidamente alcune piccule cumpetenze per trattàsportferite, chì ci ponu aiutà à sustene u trattamentu prufessiunale in l'uspidali regulari quandu si verificanu ferite sportive, è una furmazione rapida di riabilitazione dopu u trattamentu.
Quandu si verifica una ferita sportiva, classifichemu brevemente per vede s'ellu si tratta di una ferita musculare o di una ferita di i tessuti molli. Per esempiu, quandu i musculi è i tendini sò stirati, sò divisi in tipi di musculi. S'ellu si tratta di a guaina di u tendinu o di u musculu, di a sinovia, ecc., hè divisu in tipu di tessuti molli.
In generale, e ferite di tipu musculare accumulanu un gran numeru di cellule infiammatorie in u situ di a ferita, liberendu sustanzi antiinflamatori, pruvucendu dolore. Dopu à una stiratura musculare, pò esse inizialmente un dolore lucale, ma pianu pianu u dolore si sparghjerà à tuttu u musculu, pruvucendu dolore musculare è disordini di u muvimentu. À u listessu tempu, a stiratura musculare pò esse accumpagnata da pelle rossa, stasi di sangue sottutanea è altri sintomi.
In casu di strappamentu musculare, i studienti ponu seguità i seguenti passi di trattamentu per un trattamentu precoce:
Smette di cuntinuà à fà eserciziu per evità altre ferite di stiramentu musculare;
Applicà una cumpressa fredda lucale à a zona ferita;
S'ellu ci hè una stasi di sangue sottutanea, pudete truvà bande per u bendaggio à pressione, in modu da riduce u sanguinamentu cuntinuu di u tissutu musculare, ma attenti à ùn ligà troppu strettu, per ùn influenzà a circulazione di u sangue;
Infine, a zona ferita pò esse alzata, preferibilmente sopra a zona di u core, per aiutà à prevene l'edema. Dopu, u più prestu pussibule, andate à l'uspidale regulare per accettà a diagnosi è u trattamentu di medichi prufessiunali.
A causa cumuna di l'inflammazione di i tessuti molli cum'è a sinovite è a tenosinovite hè generalmente u sforzu è l'inflammazione asettica lucale causata da a frizione tissutale. In termini populari, hè u dannu tissutale causatu da una frizione eccessiva, chì face chì un gran numeru di cellule infiammatorie si riuniscinu è producenu sintomi cum'è rossu, gonfiore, calore è dolore.
I primi passi per alleviare e ferite di i tessuti molli includenu:
L'applicazione di ghiaccio lucale in 6 ore da a ferita pò aiutà à riduce a circulazione sanguigna lucale, ciò chì pò riduce u dolore causatu da l'inflammazione.
In e prime 24 ore dopu à a ferita, a cumpressa calda lucale pò aiutà à prumove a circulazione sanguigna lucale, in modu da trasportà e sustanze chì causanu dolore attraversu a circulazione sanguigna, è riduce i sintomi di u dolore;
Andate à un duttore prufessiunale in tempu per a diagnosi è u trattamentu, è pigliate medicinali antiinflamatori sottu a guida di un duttore per riduce u livellu di fattori inflammatori, riducendu cusì u dolore.
Sè i studienti sentenu chì i metudi sopra citati sò un pocu cumplicati è difficiuli da ricurdà, eccu un truccu simplice per u trattamentu di e ferite:
Quandu sfurtunatamente avemu una distorsione, pudemu riferisce à u standard limite di 48 ore. Ghjudichemu u tempu in 48 ore cum'è a fase acuta di a ferita. Durante questu periodu, avemu bisognu di applicà acqua ghiacciata è asciugamani di ghiaccio à a pelle affetta per mezu di una compressa fredda per riduce a velocità di circulazione di u sangue è riduce u gradu di essudazione, sanguinamentu è inflammazione, in modu da ottene l'effettu di riduce u gonfiore, u dolore è a ferita.
Dopu à 48 ore, pudemu cambià a cumpressa fredda per a cumpressa calda. Questu hè perchè dopu à a cumpressa fredda, u fenomenu di u sanguinamentu capillare in a zona affetta hè basicamente cessatu, è u gonfiore hè gradualmente migliuratu. In questu mumentu, u trattamentu cù a cumpressa calda pò aiutà à prumove a circulazione di u sangue, accelerà l'assorbimentu di a stasi di u tissutu cutaneu è di l'essudatu, in modu da ottene u scopu di prumove u gonfiore di u sangue, alleviare e collaterali è alleviare u dolore.
Data di publicazione: 03 di ghjennaghju di u 2025



